Sam and Sabina

Livet får en ny vändning
Midsommar blev inte riktigt som tänkt tyvärr, istället så vändes hela livet upp och ner. Började med konstiga känningar och blixtrande känslor i huvudet så var tänkt att åka och hämta sambon sen åka hem men riktigt så långt kom vi inte. Direkt efter jag hämtade upp sambon började blixtrarna bli värre sen är minnet helt borta. 
Sen när jag väl vakna såg jag bara massa folk springa runt bilen och vi stod still på motorvägen. Blinkade blå ljus och en främling bredvid sig i sätet medans sambon och hunden stod med en brandkår längre bort. Panikslagen som jag var fattar jag inget så försöker komma därifrån men sitter fast. 
Sen täcker dom över mig och börjar klippa av taket och jag blir ännu mer skräckslagen. Väl inne i ambulansen fick jag lugnande och när jag väl lugnat mig så fick jag dommen. Ett kraftigt epileptiskt anfall som resulterade i att vi krocka och kapa mitten räcket kanske 50 meter fram i 100 km/h och bilen är totalt kvaddad i Tur att sambon var med i bilen annars hade jag inte suttit här nu och skrivit. 
Blå slagen och lågt blodtryck men inga frakturer förutom väldiga smärtor i hela kroppen pga krocken och kramperna. 
Diagnosen fastställdes senare på sjukhuset efter att en läkaren läst igenom mina journaler och medicinering på börjas. 
Nu är körkortet indraget i 1 års tid och har haft bil och körkort i snart 5 år så blir en väldigt stor vändning. Sen är bilen totalt kvaddad så den har vi heller inte kvar om vi inte bygger cabbe av den , man får se lite humor i det tråkiga med. 
Så midsommarn spenderades på sjukhus och bli i pumpad massa mediciner i krampförebyggande syfte. Sen även medicinering mot Epilepsi Då detta inte är första gången.
Får hoppas man blir krampfri nu med medicinerna så man får tillbaka körkortet någon gång. 
Var rädda om er och era kära man vet aldrig när livet kan vända 💕

(null)

(null)